dinsdag 16 april 2013

Rectificatie

Vanmiddag naar de sfeervolle wijk Kralingen getogen voor een gesprek met Tom Gorny. Ik had me voorbereid op de gladde praatjes van een charmeur evenals op het enthousiasme van een gepassioneerd ondernemer. Gelukkig was het laatstgenoemde die thee voor me inschonk en ontspannen tegenover me zat.

Bij mij duurde het even voor ik mezelf toe kon staan om echt tot rust te komen. Met een mok rooibosthee tussen mijn gespannen vingers. Ik bedoel, dit was toch zeker de man van al die filmpjes op Youtube over "Hoe je het beste vrouwen kunt versieren", boeken als "De 53 wetten voor succes met vrouwen" en waarvan zijn bedrijfsnaam de niet bepaald mysterieuze naam Masterflirt bedraagt. Maar toch, hij kwam zo ontzettend oprecht over.

"Bij Masterflirt gaat het er vooral om dat de mensen zichzelf leren kennen. Ontwikkeling in de identiteit is de basis. Het gaat vooral om de psychologie en niet om de trucjes. Dat is ook precies de reden waarom ik dus niet vind dat wij onder Pick Up Artists horen. Wat die gasten doen is eigenlijk het tegenovergestelde van wat wij bij Masterflirt proberen te bereiken. Het gaat helemaal niet om de ingestudeerde praatjes, maar om je hele houding, het inzicht in jezelf, jouw beeld op de wereld en hoe je dit overbrengt. Waar het om draait is je hele uitstraling. Wie je bènt."

Zijn verontwaardiging over de Pick Up Artists was oprecht. Net als in de reactie op mijn stukje over onze ontmoeting. En ook al ligt dat verhaal heel dicht bij de waarheid, ik geef toe dat ik hem woorden in de mond gelegd heb die hij niet letterlijk zo gezegd heeft.

Daarom is de titel van dit stuk dan ook "Rectificatie".

Omdat ik die avond op het expo-feestje door enkele dingen die Tom me had verteld meer te weten was gekomen over de workshops die Jasper gevolgd moest hebben, de boeken die hij heeft gelezen (waaronder die van Tom) en Jaspers Pick Up Artist trekjes ging ik met een nare smaak in mijn mond naar huis. Ik was boos op Jasper en de aangeleerde trucjes die hij op mij en op ongetwijfeld heel veel andere vrouwen heeft toegepast. Door de dingen die ik de volgende dag op internet las rezen mijn haren pas echt ten berge en in die hoedanigheid heb ik het stukje "Masterflirt" geschreven en op mijn blog gepubliceerd. Mijn gesprek met Tom  heb ik sterk vereenvoudigd en de details kloppen inderdaad niet meer. Naar volledige waarheid blijven schrijven is lastig als je mensen probeert te quoten en delen van een verhaal moet weglaten om een behapbaar stuk te schrijven, dat heb ik wel geleerd nu. Ik beloof hierin verbetering en ondertussen ben ik ook wel weer blij dat het zo gelopen is, want ik heb vandaag echt een heel leuk gesprek gehad met meneer Masterflirt en wat mij betreft houden we contact. Ik weet zeker dat ik nog een hoop van hem kan leren ;)


3 opmerkingen:

  1. Laura,

    Goed exposé!
    Ben benieuwd wat je nog gaat leren.
    Hoe jij nu een vrouw het hof moet maken?

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat zou misschien niet eens zo'n dom idee zijn!

      Verwijderen
  2. 'het gaat er vooral om dat de mensen zichzelf leren kennen.' -> is ook iets dat je in Nederland beter verkocht krijgt dan in België. Ik heb al heel wat projecten in Nederland gehad en dat dagelijks vergaderen werd er mij op den duur toch teveel aan. En maar praten praten praten. Op den duur was het bijna vergaderen om te vergaderen. Ik heb ondertss ook een aantal filmpjes bekeken op yt en daar zit er tot nu toe geen een tussen waarvan ik dacht, amai daar heb ik iets van opgestoken.

    BeantwoordenVerwijderen