zondag 20 januari 2013

Samen één pizza

Vrijdag een leuk chatgesprek met een jongen van de datingsite. Benny. Hij woont ook in Rotterdam en we kennen veel dezelfde café's en restaurantjes.

"Ik houd ook wel van pizza, maar baal er altijd van dat de tweede helft altijd koud wordt terwijl je de eerste helft nog aan het eten bent."
"Ja, dat vind ik nou ook altijd zo vervelend!"
"Eigenlijk moet je met zijn tweeën één pizza bestellen en dan allebei de helft opeten. Daarna bestel je dan samen weer één pizza die je deelt. Zo heb je altijd een warm stuk."
"Hé, dat is een slim idee."
"Zullen we het in de praktijk gaan brengen?"
"Euh..."
"Ja, joh. Kan je morgen? Dan gaan we pizza eten. Ik trakteer."

Dat is voortvarend. Zo heel veel hebben we elkaar nog niet gesproken via de mail/chat. Maar ach. Waarom ook niet?

"Oké. Dan zie ik je om half zeven bij Stalles."

Zaterdagavond zaten we dus samen aan de pizza. Ieder één helft. Dit was echt een goed idee, want voor de tweede ronde kozen we weer een andere smaak pizza. En samen je eten delen heeft toch iets gezelligs. Het gezelschap was ook leuk, al was ik een beetje sceptisch naar deze afspraak gekomen. Ik had er op mijn werk ook niets over verteld. Op de foto's had ik al gezien dat Benny een lange slungel was met ellenlange armen die rond zijn lichaam zwiepten alsof ze van oncontroleerbaar rubber waren. Een beetje als die superhero uit de comics van vroeger. Maar dan zonder het stoere vierkante mannengezicht erboven. Benny was het stereotype nerd. Te grote tanden, te mager gezicht, grote uitpuilende ogen en slap haar in een jaren '50 model. Hij lachte als een schaap en zei de verkeerde dingen. Nee, hij was niet charmant, maar wel geestig. We hebben ontzettend zitten lachen. Dit kwam ook doordat hij het begrip zelfspot tot in de puntjes beheerste.

"Weet je. Ik vind het best gezellig. Ik ben niet gewend dat vrouwen snel met me gaan daten en al helemaal niet dat het dan een leuke avond wordt. Meestal heb ik na het eerste kwartier al een kom tomatensoep over haar heen gegooid."
"Gelukkig hebben we nu geen soep. En verder amuseer ik me prima tot nu toe."
Hij zweeg en keek me bedenkelijk aan.
"Zeg je dat alleen maar om me te plezieren, of meen je dat ook?"
Ik slikte een hap kaas met tomaat weg en dacht na over mijn volgende antwoord.
"Je bent leuk gezelschap. Je hebt een lekker droge vorm van humor die ik erg kan waarderen. Ik geloof alleen niet dat ik me fysiek tot je aangetrokken voel."

Hij was even stil en toen zei hij lichtelijk opgelucht: "Dat is een eerlijk en duidelijk antwoord."

De rest van de avond verliep heel vrolijk en ontspannen, maar op een gegeven moment werd ik moe en had ik het ook wel weer gehad. Hij liep met me mee naar de bushalte waar we veel te lang in de kou moesten wachten. Een beetje gekscherend stonden we elkaar warm te slaan en te wrijven over de armen. Ik twijfelde even of ik me misschien toch wel fysiek tot hem aangetrokken voelde. En toen zoende hij me opeens op de mond. Het was een lange, opdringerige en heel natte zoen met teveel tong. En het kwam nog niet eens door de belabberde techniek, maar volgens mij meer omdat het niet goed proefde, dat ik hem voorzichtig wegduwde.

Het schijnt dat vrouwen een zoen gebruiken om feromonen te onderzoeken die in het speeksel zitten. Een natte zoen zou dan juist iets positiefs moeten zijn zou je zeggen. Blijkbaar letten we ook op textuur, smaak, geur en weet ik al niet meer. In drie seconden weten we of de bij de tong horende persoon wel of niet geschikt voortplantingsmateriaal is. En Benny was dat dus duidelijk niet.

Uiteindelijk begreep ik dat ook wel. Ik bedoel, wie wil er nu kinderen met rubberen armen?



14 opmerkingen:

  1. Laura,

    ---------------------------------

    Samen één pizza

    Ben nie dol op latex kind

    barbamama's wel

    ---------------------------------

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig. Maar wel een goed idee om samen een pizza te delen. Koude pizza is maar niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeten we ons baseren op de kustechniek van de andere persoon? hmm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gevoel dat de zoen bij je losmaakt is naar mijn mening belangrijker dan techniek.

      Maar een gozer die ECHT niet kan zoenen....geef nou toe. Daar hou je het toch niet lang mee vol?

      Verwijderen
    2. Geen idee. Ik denk dan "het ligt aan mij. Ik kan niet zoenen"
      En daarbij ik zoen niet graag...

      Verwijderen
  4. Mooie date, grappig dat hij er toch voor ging.

    Dat van die smaak, ik geloof dat wel. Moet zelf ook nog eens een stukje uitwerken over datzelfde principe, alleen dan puur wat geur betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt toch al een leuke avond gehad. De dates gaan in stijgende lijn lijkt me :) Nog een stuk of twee en je hebt prince charming te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het nog niet. Les Filles pensent qu'il faut embrasser beaucoup de crapauds avant de trouver le prince charmant.

      dus kom maar op met die kikkers

      Verwijderen
  6. Let maar op dat je geen virus opgelopen hebt! (heb je hem: nerd... virus...) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. rubberen armen, dat lijkt me eigenlijk wel leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan handig zijn als er iets achter de kast gevallen is, of als je je sleutel per ongeluk in het slot hebt laten zitten aan de binnenkant van de deur.

      Maar ik denk dat de kinderen flink gepest gaan worden op school.

      Verwijderen
  8. Ik kan hier nog wat leren. Kussen op de eerste date, dat heb ik nog niet gedaan en ik ben verre van een nerd. Ik vind het knap van hem dat hij je dan toch gekust heeft terwijl je hem duidelijk gezegd hebt dat je je niet aangetrokken voelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien kwam het door het stoeien en warm wrijven tegen de kou. Dat moet je ook eigenlijk niet doen als je niet wilt dat er gerotzooi van komt.

    BeantwoordenVerwijderen